sunnuntai 2. syyskuuta 2018

Pyörätelineet

Harvoin bongaa hyvän pyörätelineen. Siis sellaiseen, johon rengas sopii ilman, että vanne vääntyy, ja johon pyörän saa U-lukolla rungosta kiinni rehkimättä. Usean telineen kohdalla huomaa, että pyöriä on pysäköity enemmän telineen viereen kuin itse telineeseen. Analysoikaamme miksi.

Pyöräteline

Rengaskokoja on monenlaisia. Tässä telineessä väli on varsin kapea.

Pyöräteline

Polkupyöräkatos bussipysäkin yhteydessä suojaa pyöriä sateelta. Näitä saisi olla Suomessa enemmän kaukoliikenteen bussipysäkkien eli pikavuoropysäkkien yhteydessä. Läpinäkyvä katos vaatii pesua. Liian korkealla olevaan runkotelineeseen on hankala kiinnittää matalarunkoista naistenpyörää U-lukolla.

Polkupyöräkatos

Telineen tulisi olla sopivan väljä siten, että omansa saa pois kolhimatta muita. Kuvassa kaksikerroksinen pyöräteline Hollanista. Älkää kysykö, miten se toimii. Kyseessä on juna-aseman liityntäpysäköintiä varten järjestetty polkupyöräkatos.

Polkupyörien liityntäpysäköinti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti